Larv Längjum Fiber

 

 

 

 IDENTIFIERINGSALTERNATIV I KONTAKTER MED TELIAS GRUPPSUPPORT (020-20 20 70) Det vanligaste sättet att identifiera sig är genom användande av Mobilt Bank ID. Om medlem inte har tillgång till detta kan man i stället beställa en personlig kod. Denna beställning kan göras på två sätt: 1) Beställning digitalt via https://www.telia.se/id. 

2) Beställning via telefon till Telias gruppsupport, 020 - 20 20 70. Genom att dröja kvar, efter att man uppmanats att använda BankID, så blir man framkopplad till handläggare som kan tillhandahålla personlig kod. Denna kod kan sedan användas i kontakter med Telia tills vidare. Dock kan det ta upp till fem dagar innan koden tillhandahålls. Om man har behov att kontakta Telia för annans räkning, exempelvis anhörig, dödsbo etc., finns information om hur man går tillväga på https://www.telia.se/id. 

 

För att komma i gång med kollektiv tjänst från som är beställd genom föreningen gör följande: 

 

Aktivera bredband hos Telia (Ignorera allt som Telia säger om TV, det gäller EJ)

Gå in på här: Telia aktivera bredband

 

 

Aktivera kollektiv TV från SAPPA

För att aktivera TV-tjänsten när ni har Föreningens kollektiva tjänst ska ni gå in på följande länk:

Sappa Aktivera gruppavtal 

 

Ni ska ENDAST aktivera kollektiva anslutningen för att inte få övriga kostnader. 

Aktivera EJ bredband här, det har vi via Telia.

Ha sen även kortnummer för TV-boxen till hands. (krypteringskortet som sitter i sidan på boxen), samt baksidan på TV-boxen, ni behöver numret där. 

Då skapar ni ett kundkonto, verifierar med BankID. 

 

OCH , kom ihåg, TV-boxen skall vara kopplad DIREKT mot fiberkonvertern, INTE bakom någon router.